Fitxa del llibre
×
Enseñanza de idiomas e inclusión
La discapacidad sensorial en el aula
Autor/a:
Beatriz Reverter Oliver
Editor:
Universitat de València
Col·lecció:
ENGLISH IN THE WORLD SERIES
Termini de lliurament estimat:
24-72h
Sinopsi
Enseñanza de idiomas e inclusión. La educación inclusiva, que materializa el derecho de las personas con discapacidad a estudiar en la misma aula que sus compañeros sin discapacidad, es el modelo educativo implantado en España. Por otro lado, en el contexto actual es cada vez más necesario aprender lenguas extranjeras, sobre todo la inglesa. Este libro analiza la enseñanza de idiomas a personas con discapacidad sensorial, especialmente en las etapas de formación postobligatorias, centrándose en cuestiones esenciales para entenderla, como sus conceptos clave, las principales políticas e instrumentos nacionales e internacionales mediante los que se regula y potencia, los perfiles del alumnado con discapacidad sensorial, así como las barreras que presentan para este alumnado los enfoques y métodos fundamentales de enseñanza de lenguas. Asimismo, se analizan las medidas, los recursos educativos y las ayudas técnicas disponibles para atender las principales necesidades educativas del alumnado adulto con discapacidad sensorial. Como conclusión, se reflexiona sobre las dificultades y problemas que aún parecen existir en este campo, es decir, los retos que se deberán abordar en el futuro para que la educación inclusiva sea una realidad.L'educació inclusiva, que materialitza el dret de les persones amb discapacitat a estudiar en la mateixa aula que els seus companys sense discapacitat, és el model educatiu implantat a Espanya. D'altra banda, en el context actual és cada vegada més necessari aprendre llengües estrangeres, sobretot, l'anglesa. Aquest llibre analitza l'ensenyament d'idiomes a persones amb discapacitat sensorial, especialment en les etapes de formació postobligatòries, centrant-se en qüestions essencials per a entendre-la, com els conceptes clau, les principals polítiques i instruments nacionals i internacionals mitjançant els quals es regula, els perfils d'alumnat amb discapacitat sensorial, així com les barreres que presenten per a aquest alumnat els enfocaments i mètodes fonamentals d'ensenyament de llengües. Així mateix, s'analitzen les mesures, els recursos educatius i les eines tècniques disponibles per a atendre les principals necessitats educatives de l'alumnat adult amb discapacitat sensorial. Com a conclusió, es reflexiona sobre les dificultats i problemes que encara hi ha en aquest camp, és a dir, els reptes que s'hauran d'abordar en el futur perquè l'educació inclusiva siga una realitat.