N’ets client?

Introdueix les teves dades d’accés


 

Ets nou? Fes clic aquí.

¿Ets client?

Introdueix les teves dades d’accés


Fitxa del llibre

5%
Desinformación y poder

Desinformación y poder

Alquimias de la persuasión

Autor/a: Raúl Rodríguez Ferrándiz
Editor: Universitat de València
Col·lecció: Aldea Global
18,52 € 19,50 €
Estoc: Sí

  Termini de lliurament estimat:

24-72h

Seguretat GPSR Dades contacte de seguretat GPSR
Dades de l'article
ISBN:
978-84-1118-463-2
EAN:
9788411184632
Data:
17/12/2024
Idioma:
castellà
Format:
rústica
Mides:
160x240 mm
Pàgines:
240
Matèria:
Any:
2024
Pes:
452 gr
Sinopsi
Desinformación y poder. "Información es poder" es un lema revisable. Cuando la información circula de manera sobreabundante y se encuentra a un clic, cuando se nos asalta a cada momento con mensajes que nos encajan como un guante, cuando todo es objeto de filtraciones, entonces la palanca del poder se ejerce desde el ruido, que genera confusión y disenso. Se convierte en un caldo espeso donde los relatos se disputan una atención limitada y la verdad no es un horizonte estable para confrontarlos, sino un valor que cotiza en un mercado: se privatiza, viraliza y monetiza sin relación con los hechos. En este libro se aborda una breve introducción a la 'trumpología', el caso Cambridge Analytica y la propaganda computacional, el caso Pizzagate y el papel de WikiLeaks, pero también se hace referencia a quienes contribuyen a la polarización arremetiendo contra la inmigración, el feminismo o los derechos LGTBI. Se habla de las estrategias de (in)moderación de contenidos de Facebook y de X, y de los anunciantes que financian, a menudo sin saberlo, a pseudomedios que difunden bulos o alientan el odio, de las conspiranoias que mintieron con el relato de la 'plandemia' cuando llegó el virus, y que ahora siguen negando el cambio climático o asustando con el Gran Reemplazo. Se analiza nuestra afición por los rumores y las mentiras novelescas y por compartirlos por un puñado de 'likes'. Para finalizar, se dedica una coda a la DANA que azotó la provincia de Valencia y a la segunda victoria de Trump en las elecciones norteamericanas. ¿Cómo reivindicar una ciudadanía entusiásticamente activa en redes, pero impedir que resulte desinformada y que contribuya a su vez a desinformar? ¿Cómo evitar que 'compartir', ese verbo que desprende tan buenas vibraciones, tan eufórico y fraternal, pueda convertirse en herramienta del error o de la mentira virales? ¿Cómo defender la democracia representativa, la del voto informado, cuando otra democracia instantánea, sin programas, sin censo ni responsabilidades, la de la aclamación que provocan un meme tendencioso, un vídeo manipulado, una 'fake new' o una conspiranoia, socava los cimientos de la primera?"Informació és poder" és un lema revisable. Quan la informació circula de manera sobreabundant i es troba a un clic, quan som assaltats a cada moment amb missatges que ens encaixen com un guant, quan tot és objecte de filtracions, llavors la palanca del poder s'exerceix des del soroll, que genera confusió i dissens. Es converteix en un caldo espès on els relats es disputen una atenció limitada i la veritat no és un horitzó estable per a confrontar-los, sinó un valor que cotitza en un mercat: es privatitza, viralitza i monetitza sense relació amb els fets. En aquest llibre s'aborda una breu introducció a la 'trumpologia', el cas Cambridge Analytica i la propaganda computacional, el cas Pizzagate i el paper de WikiLeaks, però també es fa referència als qui contribueixen a la polarització arremetent contra la immigració, el feminisme o els drets LGTBI. Es parla de les estratègies de (in)moderació de continguts de Facebook i de X, i dels anunciants que financen, sovint sense saber-ho, pseudomitjans que difonen notícies enganyoses o fomenten l'odi, de les conspiranoies que van mentir amb el relat de la 'plandemia' quan va arribar el virus, i que ara continuen negant el canvi climàtic o espantant amb el Gran Reemplaçament. S'hi analitza la nostra afició pels rumors i les mentides novel·lesques i per compartir-los per un grapat de 'likes'. Finaliment, s'hi dedica una coda a la DANA que va assotar la província de València i a la segona victòria de Trump en les eleccions nord-americanes. Com reivindicar una ciutadania entusiàsticament activa en xarxes, però impedir que resulte desinformada i que contribuesca, al seu torn, a desinformar? Com evitar que 'compartir', un verb que desprèn tan bones vibracions, tan eufòric i fraternal, puga convertir-se en eina de l'error o de la mentida virals? Com defensar la democràcia representativa, la del vot informat, quan una altra democràcia instantània, sense programes, sense cens ni responsabilitats, la de l'aclamació que provoquen un mem tendenciós, un vídeo manipulat, una 'fake new' o una conspiranoia, soscava els fonaments de la primera?
ISBN:
978-84-1118-463-2
EAN:
9788411184632
Data:
17/12/2024
Idioma:
castellà
Format:
rústica
Mides:
160x240 mm
Pàgines:
240
Matèria:
Any:
2024
Pes:
452 gr
Et podria interessar

María Iranzo Cabrera
Universitat de València
Estoc: Sí
19,50 €    18,52 €
- 5 %
Teresa Sorolla Romero
Universitat de València
Estoc: Sí
27,50 €    26,12 €
- 5 %
Miguel de Moragas Spà
Universitat de València
Disponible al editor
19,50 €    18,52 €
- 5 %
Antonio Loriguillo López
Universitat de València
Estoc: Sí
18,00 €    17,10 €
- 5 %
Javier Díaz Noci
Universitat de València
Estoc: Sí
20,00 €    19,00 €
- 5 %
Ana Mª Cervera Sánchez
Universitat de València
Estoc: Sí
18,50 €    17,58 €
- 5 %
Enrique Canovaca de la...
Universitat de València
Disponible al editor
18,00 €    17,10 €
- 5 %
Francesc Xavier Ruiz C...
Universitat de València
Estoc: No
28,00 €    26,60 €
- 5 %
Aarón Rodríguez Serrano
Universitat de València
Estoc: Sí
20,00 €    19,00 €
- 5 %
Iván Pintor Iranzo
Universitat de València
Estoc: Sí
25,00 €    23,75 €
- 5 %
Pilar Alfonso Escuder
Universitat de València
Estoc: Sí
17,00 €    16,15 €
- 5 %
Francesc Martínez Sanchis
Universitat de València
Estoc: Sí
20,00 €    19,00 €
- 5 %
Universitat de València
Estoc: Sí
20,00 €    19,00 €
- 5 %
José Javier Marzal Felici
Universitat de València
Estoc: Sí
20,00 €    19,00 €
- 5 %
Capdevila, Pol
Universitat de València
Estoc: Sí
30,00 €    28,50 €
- 5 %
Mònica Parreño Rabadán
Universitat de València
Estoc: Sí
16,50 €    15,68 €
- 5 %
Salvador Enguix Oliver
Universitat de València
Disponible al editor
16,50 €    15,68 €
- 5 %
Albert Chillón Asensio
Universitat de València
Disponible al editor
33,00 €    31,35 €
- 5 %
Josep Gifreu Pinsach
Universitat de València
Disponible al editor
20,00 €    19,00 €
- 5 %
Josep M. Català Domènech
Universitat de València
Disponible al editor
20,00 €    19,00 €
- 5 %
Josep Lluís Gómez Mompart
Universitat de València
Estoc: Sí
18,50 €    17,58 €
- 5 %
Pau Salvador i Peris
Universitat de València
Estoc: Sí
15,95 €    15,15 €
- 5 %
Eva Pujadas Capdevila
Universitat de València
Estoc: Sí
20,00 €    19,00 €
- 5 %
Dunod Editeur Armand C...
Universitat de València
Estoc: Sí
25,00 €    23,75 €
- 5 %
0.0.0.0.0 6 1 cat Cercant